| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
rob001
|
Geplaatst: Za Sep 16, 2006 7:55 am Onderwerp: Internet verbinding valt weg 2200E |
|
|
Ik heb op 2 locatie's (400m uit elkaar) dezelfde configuratie
Speedtouch 510 in pptp mode / draytek vigor 2200E
Probleem:
Op één van de locatie's valt geregeld de internet verbinding weg. Als ik bij "online status" kijk staat bij "up time" meestal nooit een tijd langer dan een uur. Het uitvallen gebeurt vaak spontaan, maar ook 9 vd 10 keer als ik probeer in te loggen op m'n hotmail (vreemd??).
De configuratie is vrijwel identiek. Heb ook geprobeerd om de speedtouch en splitter te vervangen maar geen resultaat.
Een verschil is dat op de locatie met de problemen er vaak een continu (vrij grote) data download is.
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zou een oplossing kunnen zijn? |
|
| Naar boven |
|
 |
robS
|
Geplaatst: Za Sep 16, 2006 11:25 am Onderwerp: |
|
|
Hoi rob001,
wij hebben hier een heel oude 2200E staan die werkt onder de oudste firmware en doet het goed, ik heb er ooit nieuwe firmware in gehad dat werkte niet, ook telekens uitval.
mvg robS |
|
| Naar boven |
|
 |
rob001
|
Geplaatst: Ma Sep 18, 2006 8:11 am Onderwerp: |
|
|
RobS bedankt voor je antwoord.
Ik heb inmiddels de oudste firmware terug gezet. Het lijkt tot nu toe een goed resultaat te hebben (al 20 uur onafgebroken verbinding, dit was eerst maximaal 50 minuten).
De vraag blijft nog wel waarom werkt 't met de nieuwste firmware niet? Op de andere locatie dezelfde situatie en daar werkt 't goed.
Maar ik ben in ieder geval blij met deze oplossing. En mocht er iemand zijn die een (mogelijke) verklaring heeft voor de niet correct werkende nieuwste firmware dan hoor ik dat graag.
Gr.
Rob(001) |
|
| Naar boven |
|
 |
rob001
|
Geplaatst: Do Sep 21, 2006 8:22 pm Onderwerp: |
|
|
Inmiddels heb ik een 2de test gedaan. Ik heb de nieuwste firmware weer terug gezet en handmatig dezelfde configuratie weer ingevuld.
Nu is de verbinding na 72 uur nog steeds niet weggevallen.
't blijft vreemd maar misschien was de configuratie "vervuild" en is dit nu weer hersteld door een schone installatie?? |
|
| Naar boven |
|
 |
picturit
|
Geplaatst: Zo Dec 30, 2007 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb al heel lang hetzelfde probleem, met mijn al jaren ongewijzigde configuratie... firmware kan dus m.i. het probleem niet zijn, want die heb ik nooit opgewaardeerd, en het is jarenlang goed gegaan.
zou het dus een ISP probleem zijn?
hoe stel ik overigens de Draytek zo in dat-ie de verbinding zelf herstelt? |
|
| Naar boven |
|
 |
rob001
|
Geplaatst: Zo Dec 30, 2007 6:21 pm Onderwerp: |
|
|
Als je op de draytek "always on" aanvinkt bij "internet acces setup / PPTP / PPP setup" dan moet hij volgens mij weer automatisch verbinding maken mocht de verbinding wegvallen.
Het kan wel (tenminste bij mij) enkele minuten duren totdat de verbinding er weer is.
De laatste tijd heb ik echter weinig last van uitvallen van de verbinding. |
|
| Naar boven |
|
 |
|